Contentmarketing

Contentmarketing

Laten we jouw contentmarketing magisch maken!

Ik bedenk creatieve concepten voor bedrijven, stichtingen, verenigingen en gemeentes – en maak sprankelende content.
Mijn content kan in allerlei vormen verschijnen, van videoserie tot interviews in de krant.
Het is als een grote ijswinkel waar ik steeds weer nieuwe smaken combineer.
En ik blijf smullen! Waar heb jij trek in?

Wil je dit juist zélf leren doen? Dan moet je hier zijn!

Creatieve producties – Mag ik jouw content laten sprankelen?

Jij wil te gekke content? Ik maak magische producties!

Ben jij er klaar voor? Bel me vandaag nog en drop je idee!

Creative Consultancy – Voor organisaties die het anders durven doen

Holistische analyse, creatieve aanpak
Als creative consultant duik ik met een nieuwsgierige blik in jouw bedrijf, stichting of vereniging. Ik doorgrond het DNA, zoom in op details en vraag de mensen die er werken hoe ze dat beleven. Ook bespreek ik in hoeverre zij (wellicht náást hun eigen functie) willen meewerken aan het bedenken of produceren van content.

Ik onderzoek met welke verhalen jullie kunnen scoren. En ik ga samen met jouw medewerkers aan de slag om deze content te realiseren en verspreiden. Lees hier verder over dit traject.

Wat is contentmarketing?

Ik krijg regelmatig de vraag wat contentmarketing precies is.

Letterlijk vertaald uit het Engels betekent content ‘inhoud’. Bij contentmarketing gaat het dus om het vermarkten van inhoud.

Een mooiere omschrijving: met contentmarketing breng je verhalen onder de aandacht van een doelgroep.

Dat klinkt heel breed, maar let op: bij content gaat het er juist om dat je je heel specifiek richt op de interesse of behoefte van een bepaalde doelgroep. Je wil met je content namelijk een relatie opbouwen of een ander doel bereiken.

Eigenlijk alles waarmee je een verhaal vertelt, kan content zijn. Denk bijvoorbeeld aan blogs, video’s, infographics, podcasts, nieuwsbrieven, events en magazines.

“Contentmarketeers verplaatsen zich een doelgroep
en maken vervolgens verleidelijke verhalen voor hen.

Stel: je verkoopt wedstrijdzadels voor tienermeisjes met een eigen paard.

Je zou dan een serie blogs kunnen maken over de specificaties van de zadels. Maar zitten tienermeisjes te wachten op verhalen over leer en vulstoffen?

Als contentmarketeer leef je je in. En dan weet je: nee, tienermeisjes zitten niet op een serie inhoudelijke blogs te wachten. Maar wel op flitsende TikTok-filmpjes waarin paarden worden opgetuigd en mooi gemaakt voor een wedstrijd.

Als je je op de ouders (met geld) van tienermeisjes zou richten, dan zou een serie blogs over rugklachten bij pubers eerder op z’n plek zijn.

In mijn rol als contentmarketeer denk ik concepten uit voor verschillende (online en offline) media. Dit is vaak in de vorm van een serie verhalen. Bijvoorbeeld een videoserie in combinatie met een social media campagne.

Bij contentmarketing trekken we alles uit de kast om de doelgroep te boeien. Een extreem cool voorbeeld? Bekijk hier.

Wil jij zélf supergave content leren maken?
Lees hier meer!